Klopt de zin: "Veel potentieel, blijf hem opstellen." Zie fifa 11, spelersontwikkeling.

Je hebt toch veel potentie, niet veel potentieel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
2.4K

Antwoorden (3)

Uit de Van Dale:

po·ten·ti·eel het; o -tiëlen vermogen

po·ten·tie de; v -s vermogen, macht: seksuele ~

Conclusie: het kan allebei
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha, toch klinkt het stom, maar bedankt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe dan plussen :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het er niet mee eens. Met potentieel wordt bedoelt veel mogelijkheden in de toekomst. Het woord potentie wordt meestal gebruikt in een seksuele context.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zal ik jou eens gaan minnen? ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat mag, maar dat is onterecht, want wat jij zegt is gewoon niet waar :P Google maar eens op beide woorden en zie de zinsverbanden waarin ze worden gebruikt.
Er zijn bovendien geen bronnen te vinden voor jouw bewering.
En als klap op de vuurpijl staat er ook nog eens een keiharde taalfout in jouw reactie, dus dat maakt het al niet geloofwaardiger ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb dit zojuist gedaan: http://www.google.nl/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=potentieel en http://www.google.nl/search?hl=nl&q=potentie&oq=potentie&aq=f&aqi=g6g-s1g3&aql=undefined&gs_sm=e&gs_upl=51765l51926l0l2l2l0l0l0l0l152l297l0.2l2
Ik zie alleen maar mijn gelijk bevestigd. Juist in sportverslaggeving probeert men seksuele connotaties te vermijden... En wat is mijn "keiharde taalfout"?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn reactie op "Doe dan plussen :P" was een grapje. Ik houd namelijk niet zo van dit gebedel! Ik vond tenslotte je antwoord ook niet echt overtuigend. Maar nu meen ik het, je krijgt van mij een min!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Boem!
Nu weten we tenminste wat elkaar hebben he ;)
Je hebt wel erg selectief gekeken in je resultaten trouwens want ik haal er heel andere dingen uit :P
Met potentieel wordt bedoelt veel mogelijkheden in de toekomst. Het woord potentie wordt meestal gebruikt in een seksuele context.

Toegevoegd na 1 dag:
wordt bedoelt = wordt bedoeld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zal ik jou eens gaan plussen? ;-) Dikke +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is niet waar! Dikke min :)
Geloof nooit het taaladvies van iemand die zelf tot twee keer toe dezelfde taalfout maakt ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kom ik dan aan twee plussen en jij niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien omdat jij ouder bent en mensen er dus vanuit gaan dat jij het beter zou moeten weten?
Ik vind het zelf ook wel jammer dat dat blijkbaar niet altijd op gaat ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zei je nou ook weer over die twee plussen? :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
j0ve, gefeliciteerd ermee!
Beiden zijn goed, ze beteken ongeveer hetzelfde danwel kracht danwel de mogelijkheid om iets te worden (wat in jouw zin bedoelD wordt neem ik aan):

http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=potentieel
http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=potentie

Dat potentie ook een sexuele lading kan hebben sluit natuurlijk niets uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dag MrTomaat, goed gezien! Bedoeld met een d natuurlijk, van bedoelde. Dom van me...
Wat ik bedoel is dat men in sportverslaggeving seksuele connotaties probeert te vermijden.