Wat is "Regards" en "Best Regards" in het Nederlands ?

Ik mail momenteel met iemand van een amerikaans bedrijf, en die sluit telkens af met Regards, of Best Regards.
Ik vraag me af wat het nu precies betekent.
Is Regards, met vriendelijke groet, of het meer zakelijke hoogachtend ?
En is Best Regards, dan een nog vriendelijkere groet, of nog hoogachtender.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
23K

Het beste antwoord

Regards zijn groeten.
Oftewel: greetings; good wishes.
“Give my regards to your mother”

Best regards zijn vriendelijke groeten.
Of hartelijke groeten.
Niet zo formeel als ons "hoogachtend".

With kind regards is weer wat minder formeel: met vriendelijke groeten.
Niet zo zakelijk dus.

Ons hoogachtend is vaker:
Yours faithfully,
sincerely yours
Dat is wat formeler.

Amerikanen zijn wat minder formeel in hun zakelijke contacten dan Engelsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helder en duidelijk! +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoordt! Alleen het verschil tussen Best en Kind Regards is niet zo groot (praktisch uitwisselbaar).
Regrads los is iets neutraler en Best/Kind Regards iets vriendelijker, ze zijn verder even formeel. Deze zijn het meest voorkomend bij 'gewone professionele' correspondenties. (Vroeger) was "yours faithfully" voor als je de persoon niet kent (icm Dear sir or madam) en "yours sincerely"/"sincerely yours"/"sincerely" als je de naam weet. Echter "yours faithfully" is een beetje uit de mode aan het raken. Strikt genomen moet je nog wel het onderscheid maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi antwoord +
... en hét bewijs is dat DrDaan het goedgekeurd heeft :-)

Andere antwoorden (1)

Groeten en Hartelijke groeten, meer is dat niet.
Good luck.