Welke vooroordelen zijn er allemaal over mensen en over diverse provincie`s?

Dat brabanders gezellig en leuk zijn is een feit :)

en de zeeuwen zijn zuinig??

nu jullie....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
3.7K

Het beste antwoord

Ik trap een open deur open: friezen zijn stug
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Friezen zijn stug en Drenten(?) zijn nuchter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het drentenaren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je zou best gelijk kunnen hebben, vandaar ook het vraagteken
Limburges zijn dom, groningers gierig, drentenaren achterdochtig, noord/zuidhollanders onbetrouwbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Brabanders zijn dom.
Limburgers hebben het achter de ellebogen, Limburgse bestuurders zijn corrupt;
Mensen uit de Oosterlijke provincies zijn achterlijke boeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ook niet hoor! Ik geloof helemaal niet in dit soort generalisaties. Maar dit zijn wel vooroordelen die ik weleens hoor of gehoord heb.
Flevolanders hebben natte sokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Brabanders gezellig?? Smaken verschillen...
Ik kan niet tegen de klanken en die zangerige toon. De mensen zijn ongetwijfeld hetzelfde als elders maar hun geluid vind ik vreselijk.

Laatst belde ik een bedrijf en kreeg eerst de telefoniste. Zij zei me: "U habt al gebald" Dus ik zei: "Ik hèb niet gebald!" (Ze bedoelde te zeggen dat ik al gebeld had)
En ze zeggen in Brabant (en ook in Nijmegen) "nuuws" als ze "nieuws" bedoelen.
En toen ik onlangs dhr. Montfort aan de lijn kreeg, nam hij op met "Mondvocht."

De meeste klinkers worden er als een "ah" uitgesproken en de r als een g/ch.
Nee, sorry, maar dat werkt bij mij afstotelijk en ik heb er dan ook totaal geen associatie bij die in de buurt komt van gezelligheid.
Maar omdat het lijkt alsof ze niet anders kúnnen, en het gros enkel Brabants spreekt, zonder daarnaast ABN te kunnen, komen ze op mij over als dom. (Ja ik weet 't, dat is onterecht, maar toch komt het zo op mij over.)

Ik vind Drenthen relaxt en Twenten gezellig en Utrechtenaren lekker makkelijk. Die zijn direct en ongecompliceerd.
Zeeuwen zijn eerlijk en bescheiden.