Wat wordt bedoeld als iemand zegt : "It just creams my corn "?

Het klinkt verontwaardigd .

Toegevoegd na 2 minuten:
Dat is dus een Engels / Amerikaanse uitdrukking als ik het goed heb verstaan .

( Gisteren in "The big Bang Theory "op Veronica, vlak na de pauze in de eerste aflevering om 20:15 uur )

Toegevoegd na 3 minuten:
En waarom is deze uitdrukking zo ? Wat is de achtergrond van wat ze bedoelt , ik bedoel waarom wil ze saus over haar mais ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.3K

Het beste antwoord

Ik heb hem. Ik zet het antwoord hier maar even neer, mocht je de reacties missen:

Corn betekent ook anus. "Creams my corn", wel ik denk dat je dat zelf wel in kan vullen.

Vrij vertaald: Daar gaat m'n kont van jeuken. Ofterwel, het irriteerd je, je ergert je er aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow, respect ! + Idd "Penny "klonk zwaar geirriteerd. Wij leren goeie slang van buitenlandse series.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2x een half jaar in het buitenland werken met Engelsen, Ieren en Amerikanen als collega's doet ook een hoop goed hoor! Maarre graag gedaan, ik vind dit soort dingen ook leuk. Laats kwam ik achter nog eentje: "And Bob is your uncle!"
Ik dacht waar slaat dat dan weer op... Betekent: "En klaar is kees". Tot de volgende "slang"vraag maar weer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je ook wat de logica achter 'And Bob is your uncle!' is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat niet. Net zoiets als de logica Klaar is kees?

Andere antwoorden (3)

Waarschijnlijk iets als: "Ik erger me daar aan" of "het stoort me".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar waarom "creams my corn " . Heeft het met mais te maken ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar kan ik op internet weinig over vinden. De vraag is ook al gesteld op een Amerikaanse website (ook na aanleiding van dezelfde serie). Daar kwam helemaal geen antwoord op uit. Hopelijk heeft een native-speaker hier een goede verklaring voor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha , bedankt voor het opzoeken. Grappig dat het mij ook zo opviel. In ieder geval weet ik nu wat ze * bedoelt * .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met cream bedoelen ze geen room of saus over een maïskolf. Tenminste dat lijkt mij niet. Creaming corn is een soort sausje of soep gemaakt van maïs. Gevoelsmatig kan dus de beeldspraak gemaakt worden dat de maïs verpulpt is. Mogelijk, en misschien waarschijnlijker, is dat de maïs geraspt moet worden om dat te maken, dat je een lege kolf overhoudt, dat je je maïskorrels kwijt bent, dat dat irriteert. Maar goed, dat is ook een beeldspraak van mijn eigen herselspinsel, maar lijkt mij waarschijnlijker dan een sausje over de maïs doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow dank je voor het meedenken (ET)T74. Ik ben heel benieuwd of er nog meer goeie oplossingen komen op de vraag wat ze bedoelen met "It just creams my corn "
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@T74. Ik heb er wat over na gedacht en het zou kunnen dat het een subtiele versie is van " Dit maakt mijn Creaming corn sausje af "? en dat dan sarcastisch bedoeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@goldenten, ik denk dat niet. Gezien sjorsie het uit de urban dictionary heeft acht ik de kans groot dat het echt "Ik erger of stoor mij daar aan" betekent. Trouwens wat bedoel je met (ET)?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
P.s. zie mijn antwoord :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(ET) = @ = at . Grappig bedoeld. Miss heb ik teveel naar " Big Bang theory " gekeken. ET is ook extra terrestial.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah ok, ik dacht al dat ik naar 'Home" moest "phonen"
:-)
Weet het niet zeker maar het lijkt me dat het een Amerikaanse variant is op krenten in de pap of het toefje op mijn ijsje. Kan ook zijn"het wordt allemaal steeds leuker" of "het kan niet op"
12 jaar geleden
dat iets / dat je dwarszit - wat bv iemand net tegen je zei - of iets wat je leest of ziet
Bronnen: