Waarom moemen we dit :( of :-( een negatieve smiley? Is er geen andere, officiële benaming?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1.2K

Het beste antwoord

Eigenlijk zijn het emoticons. Je hebt happy emoticons, sad emoticons. Een smiley is eigenlijk een happy emoticon!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. Dat klopt helemaal!

Andere antwoorden (4)

Ik zeg meestal sad smiley o.i.d.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oops:

die moet natuurlijk gewoon bij de antwoorden:

crying smiley?

(haha een huilende lachebek)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is de officiele naam van die smiley 'sad' m op sommige fora ook in te tikken als :sad: . Wat natuurlijk niet sneller is dan :-(, maar dan krijg je op die plaats een leuk kant en klaar poppetje / emoticon. Op de link een heel rijtje van die jongens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een beter woord voor smiley is 'Emoticon'

Emoticons zijn symbolen die emoties weergeven door middel van een plaatje of een combinatie van lees- en lettertekens. Emoticons worden vaak verkeerd als smileys aangeduid, ter onderscheiding; een smiley is één type emoticon :-)