Wat is een filantroop en wanneer ben je het?

Ik lees een boek met nogal wat moeilijke woorden en als ik het iemand in de omgeving vraag krijg ik een vaag antwoord dus dan vraag ik het hier :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
7.4K

Antwoorden (3)

een filantroop is een weldoener.
iemand die bemiddeld is, en structureel aan goede doelen geeft.
Rieneke1
12 jaar geleden
fi·lan·troop de; m,v -tropen iem die veel aan de armen geeft

Op vandale.nl kun je heel veel woorden opzoeken, misschien kun je hier beginnen met zoeken als je omgeving niet wil helpen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand die belangeloos wel doet aan derden , die noemen we een filantroop , dus als jij dat ook wil doen ben je voor mij een filantroop!
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus zo iemand als Oprah Winfrey is een filantroop?
adriana
12 jaar geleden
Ik bedoelde dus , iemand die financieel , belangeloos , anderen helpt.