Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is echte taalvaardigheid?

Wanneer is iemand 'vloeiend' in een taal te noemen? Is het mogelijk om niet 'moedertaalspreker' te zijn in je eigen moedertaal?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Taal
1.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Moedertaalspreker ben ik in het Nederlands. Deze taal heb ik uiteindelijk als kind via de natuurlijke weg geleerd.
Mijn moedertaal is de Franse taal, die ik niet vloeiend en accentloos spreek.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja dat kan, een moedertaalspreker is een persoon die een taal als kind via natuurlijk taalverwervingsproces heeft geleerd. Zo heb ik de Nederlandse taal geleerd.
Ik spreek vloeiend Nederlands maar de Franse taal is mijn moedertaal maar van vloeiend spreken is geen sprake omdat ik deze taal niet via het natuurlijke wervingsproces heb geleerd.

Toegevoegd na 10 minuten:
Taalvaardigheid is het vermogen om te luisteren, te spreken, te lezen en te schrijven in samenhang en ononderbroken.
Een taal vloeiend spreken kun je als je in staat bent om in die taal snel, makkelijk en zonder al te veel haperen een gesprek kan voeren over verschillende onderwerpen en met verschillende mensen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding