Wat betekent "Selskip" in het Nederlands

Ik heb een Friese LP gedownload van iets of iemand die zich "Selskip Tetman de Vries" noemt. Wat betekent dat Selskip? Ik dacht zeilboot maar dat lijkt mij niet passen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
2K

Het beste antwoord

Volgens deze site betekend het gezelschap of vereniging: http://nl.wiktionary.org/wiki/selskip
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij (geen Fries) betekent het gezelschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, en in dit verband cabaretgezelschap: http://www.streektaalzang.nl/strk/frie/frietvrn.htm
Toevoeging: Tetman de Vries is Wereldberoemd in Friesland:-).
Tetman de Vries (Beetgumermolen, 1915) was sigarenwinkelier in Dronrijp. In 1944 richtte hij het Friestalig revue- en cabaretgezelschap Selskip Tetman de Vries op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je bij je toelichting ook antwoord had gegeven op mijn vraag had ik je antwoord als beste gekozen. Maar je hebt alleen de aanvulling, maar die is zeer waardevol voor mij, want ik kon niet veel van deze Tetman vinden in het Nederlands. Bedankt!