Hoe heet iemand die trends, al dan niet wat mode betreft, voorspelt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
2.8K

Het beste antwoord

Een trendwatcher?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bestaat daar ook een Nederlandstalige term voor?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, wij noemen dat ook een trendwatcher. Dat is zeg maar t nederlandse woord ervoor.
Net als computer, das ook engels, is trendwatcher net zo'n woord. Het eerste antwoord meteen t juiste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag zonder vraagteken, hoor.

Andere antwoorden (3)

trendsetter?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet helemaal hetzelfde volgens mij. Een trendsetter introduceert wel trends, door zelf die dingen te dragen.
Een trendwatcher is een persoon die kijkt wat er leeft in de samenleving en die de nieuwste trends voorspelt en signaleert. Een trendwatcher wordt ook wel aangeduid met de term futuroloog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat zijn mensen van het mode bestuur