Wanneer Miss en wanneer Misses?

Ik weet dat het met getrouwd en ongetrouwd heeft te maken ofzo

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
76K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
knap dat 3 mensen hetzelfde antwoord kunnen geven.
dus ik breid hem even uit:
Miss wordt eigenlijk alleen nog gebruikt bij jongedames, die nog niet huwbaar zijn.
het kan namelijk discriminerend zijn om iemand aante spreken op haar ongehuwde status.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en jij ook een plusssssssssssssssssssss goeie vraag...+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt marion:) En mobie, bedankt voor het beetje extra informatie

Het beste antwoord

je geeft het antwoord zelf al, miss = ongetrouwd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wist dat het getrouwd/ongetrouwd was, maar wat wat was wist ik niet. Bedankt voor het snelle antwoord, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk he, altijd dezelfde antwoorden :P En dan gebruiken ze als argument dat ze hem tegelijk postten, maar helaas voor hen kunnen wij zien hoeveel minuten geleden ze dat hebben gedaan :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*geen quote(nog....)*"gast61086: Je bent me net voor!"
*2 minuten eerder* "je geeft het antwoord zelf al, miss = ongetrouwd"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Merci

Andere antwoorden (4)

miss of mejuffrouw is ongehuwd ...het andere is gehuwd...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
miss = als je niet getrouwd bent
misses= als je getrouwd bent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
EEEEEEEENNNN nog een +
Een ezelsbruggetje:

Ms is Miss.
Mrs is misses. Mrs is de afkorting die je kan lezen als Misters. Onthoud de zin she is a misters wife en je onthoudt zo dat zij de man van een vrouw is, getrouwd dus! En als je die weet, weet je gelijk dat ms dus ongetrouwd is :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geweldig! +1
Misses is het meervoud van miss.
Daarnaast bestaat ook nog missis en missus. Dit is per woordenboek verschillend. Ms. (miss) is een ongetrouwde vrouw, Mrs. is een getrouwde vrouw of weduwe.