Wat officiële mededelingen zijn staat in informatiebladen. Maar wat in de wandelgangen besproken wordt, dat zijn roddelpraatjes. Een boulevard (afkomstig van het Nederlandse woord bolwerk!) is een brede straat in een grote stad of langs het strand waar mensen vooral heen gaan om te wandelen. Tijdens die wandelingen worden de roddels aan elkaar doorgegeven. Net als in de wandelgangen geruchten worden vernomen.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een boulevard- of sensatieblad is een krant waarin naast het politieke en algemene nieuws zeer veel aandacht gaat naar sport, roddel, (seks-)schandalen van beroemdheden, de "sterren", het (tv-)amusement en sensationele verhalen over extreme en vaak ook zeer gewelddadige moorden, verkrachtingen en berovingen. De naam herinnert aan de afkomst van zulke kranten: ze werden voorheen (voornamelijk in de vroege twintigste eeuw) op straat - op de boulevards - uitgevent en niet bij abonnees bezorgd. Om kopers te trekken moest de krantenjongen een sensationele krantenkop kunnen schreeuwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger speelde een groot deel van het sociale leven zich op de boulevard af. Men ging daar mooi gekleed uit wandelen om andere mensen te ontmoeten en zichzelf op zijn chickst te laten zien. Op die boulevard kwam je dus iedereen tegen wat tot gevolg had dat dan ook juist daar een hoop roddels ontstonden en de ronde gingen doen. Verder werden daar ook de kranten verkocht met de nodige praatjes erin. Vandaar dat het woord boulevard een associatie met roddel oproept.