waar staat de afkorting red. voor?? ik lees dat vaak in de voetbal international!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
9.7K

Antwoorden (4)

Staat voor redactie, meestal is er dan iets aan het artikel toegevoegd door de redactie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meestal staat die afkorting achter een opmerking van de redactie, die een aanvulling maakt op het verhaal van de journalist. Maar ik lees nooit iets over voetbal, en weet dus niet of dat hier ook het geval is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat betekent redactie. Dan is het dus geen citaat, maar een tekst die de redactie heeft toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het wordt vaak in interviews gebruikt. Iemand zegt bijvoorbeeld alleen maar 'Frank' omdat hij die persoon goed kent. De redactie zet er dan bijvoorbeeld 'de Boer, red.' bij, zodat de lezer weet over wie het gaat en ook dat het zo niet letterlijk is gezegd.