Wat is definitie van de term/kenmerk/eigenschap 'Streetwise'

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
8.9K

Het beste antwoord

Dingen die je niet op school leert maar in het leven. Vaak gaat het dan om eigenschappen in je gedrag of karakter waarbij mensenkennis een rol speelt.
Manipuleren, tussen de regels vd wet manouvreren, eigen inzicht, dingen weten die niemand je echt duidelijk heeft vertelt. Noem het ervaringsleren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

"Iemand vertelde me enige tijd geleden dat zijn leidinggevende had aangegeven dat hij onvoldoende ‘streetwise’ was. Hij werkte toen bij een van oorsprong Amerikaans bedrijf. Streetwise betekent in die context : assertief."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het bezitten van vaardigheden en juiste houding om te overleven in een vaak geweldadige stedelijke omgeving.

Toegevoegd na 38 seconden:
Geweldadige = gewelddadige.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het betekent : scherpzinnige vindingrijkheid nodig om te overleven in een stedelijk milieu.
Kortom , ben je streetwise dan heb je mensenkennis en weet je om te gaan en te handelen met/volgens de wetten/streken van de straat met alle wijsheid en inzicht die daarbij hoort.