Het Griekse woord κόμμος / kommos betekent eigenlijk rouwmisbaar en is afgeleid van het werkwoord κόμπτομαι / koptomai (= "zich op de borst slaan", als typische uiting van rouwmisbaar). De kommos vertolkt dan ook in de regel gevoelens van intense droefheid, als reactie op een tragische gebeurtenis die zich in het stuk heeft voorgedaan.
fremar
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het tot uiting brengen van rouw, droefheid over een dode, (zoals dit vroeger geschiedde en tegenwoordig nog wel gebeurt bij primitieve volken) door heftige uitingen van smart, in het bijzonder door luidkeels te huilen, te klagen, en te jammeren.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Amadea, wat een leuke avatar.;)