live is een werkwoord en een woord dat aangeeft dat een voorstelling, muziekstuk e.d. niet vanaf een medium plaatsvindt (niet van CD e.d.).

life is een zelfstandig naamwoord, een woord waar je the, of a( lidwoord) voor kan zetten.

Bij meervoud van life gebruik je -ves als uitgang.

Op onderstaande pagina kun je je kennis over dit woordgebruik testen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

2 voorbeeld zinnetjes: "It's my life!" (het is mijn leven) en "Where do you live?" (waar woon je?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Live is levende
Life is het leven.

Levende muziek (live music), het leven is hard (life is hard).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je er "a" voor kan plaatsen is het life. Anders is het live