wat is er verkeerd aan de zin: maar er waren er wel duizend. kan iemand verbeteren>?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou met een hoofdletter beginnen.

Volgens mij is het : maar er waren er wel duizenden

Maar 'het' waren er wel duizend? Maar er waren er wel duizend van? Ik zou sowieso een zin niet met maar beginnen, is grammaticaal ook niet correct.

De zin is geheel correct. Een voorbeeld: We verwachten ongeveer 150 mensen,maar er waren er wel duizend. Totaal niets mis mee, behalve als je ze allemaal op gebak moet trakteren.

Om beter in te kunnen schatten wat er mogelijk fout is aan deze zin, hebben we de voorgaande zin nodig waarnaar verwezen wordt. Wellicht verduidelijkt dat het probleem.

Er ontbreekt een onderwerp. Of staat dat in de hoofdzin, die jij ons hier niet laat zien?

Ik vind het miss wel een beetje raar klinken ik vind deze vorm beter Maar er waren wel duizend laat het zinsdeeltje 'er' weg. Toegevoegd na 49 seconden: ik zou van duizend een meervoud maken dus duizenden!

Ik vind dat dubbele 'er' een beetje vreemd. Maar er waren wel duizend (lijdend voorwerp). Of: Maar het waren er wel duizend. Of je kunt deze bijzin iets mooier aan de hoofdzin vastknopen, maar de hoofdzin ontbreekt hier :P

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100