Bij mij doet het denken aan hat trick:
Toverhoed. Bij drie doelpunten achter elkaar werd je hattrick hero genoemd. Dus je tovert doelpunten uit je hoedje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hattrick is een aanduiding in de sport voor de bijzondere situatie dat een bepaalde prestatie door één speler driemaal in dezelfde helft wordt geleverd.

De term komt oorspronkelijk uit de cricketsport. In het verleden was het gebruikelijk dat voor een sporter die een uitzonderlijke prestatie had geleverd, onder het publiek een collecte te houden. Tijdens een wedstrijd van het Engelse team nam bowler Stephenson drie wickets met drie opeenvolgende ballen, hetgeen tot zo'n collecte leidde. Van de opbrengst van die collecte werd vervolgens een nieuwe hoed voor Stephenson gekocht. Dat werd vervolgens het gebruik: iedere keer dat een bowler wederom met drie opeenvolgende ballen drie wickets nam, leverde dat hem een nieuwe hoed of pet op, of, zoals dat vanaf dat moment werd genoemd "he did the hat-trick", letterlijk vertaald "hij deed de 'hoeden-truc' ".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als iemand een - scoort, leg het dan even uit...
rose
13 jaar geleden
Als je iets kopieert, vermeld je bron dan even...
Het komt uir het cricket. Als iemand met 3 opeenvolgende ballen 3 wickets nam, kreeg hij een nieuwe hoed. Het is dus een truc waar je een hoed voor krijgt.