http://babybytes.nl/namen/jongens/Javaid Javed Javid

de eeuwige
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een naam die in Arabische landen, India en Iran wordt aangetroffen.
Het betekent 'onsterfelijk'.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dit klopt niet, de naam Javid is oud Perzisch en bestaat zelfs uit oude Griekse klemtonen. De Perzische naam Javid betekent ‘eeuwigheid’, ‘eeuwigdurend’, ‘de eeuwige’. De Perzische naam ‘Javid’ werd zelfs in de zoro-astriaanse tijdperk gebruikt in het oude Iran dat vuur aanbidders waren en geen moslims.
Javid is een islamitische naam die veelvuldig voorkomt in islamitische landen. Zo is het bijvoorbeeld een naam van een bekende Afghaanse zanger. Zoals geantwoord is het afgeleid van "onsterfelijk".

De naam is met name populair onder moslimfundamentalisten die zich door zichzelf en vele anderen op te blazen "onsterfelijk" willen maken.

Maar ook een bekende moslim dichter/filosoof heette Javid.

Toegevoegd na 4 minuten:
De laatste link betreft een Javid die bekend staat als een van de ergste seriemoordenaars. Hij misbruikte en vermoorde honderd jongens in Pakistan. Hun lichamen loste hij op in zuur en hij stuurde de politie foto's van zijn misdaden. In 2000 werd hij ter dood veroordeeld maar werd dood gevonden in zijn cel voor het vonnis kon worden voltrokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo, die seriemoordenaar heeft zich wel "onsterfelijk" gemaakt, zeg...
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Javid is geen islamitische naam maar Perzisch. De naam Javid wordt veel misbruikt in regio van Iran, Afghanistan en Pakistan omdat die landen in het verleden onder het grote Perzische Rijk vielen.