Wanneer heb je "lunch" en wanneer heb je "dinner" in het Engels?

We komen er even niet uit in het Engels:
Het enige wat we wel weten is dat 'ontbijt' vertaald wordt met "breakfast".

Maar wat is 'middageten' en 'avondeten'?
En wat is in het Engels 'lunch' en 'dinner'?

Toegevoegd na 6 minuten:
Wanneer ik met Google Translate het woord 'middageten' vertaal, krijg ik "dinner". En voor 'avondeten' krijg ik "supper". Vraag ik me dan alleen af wat lunch is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
28.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De reden daarvoor is dat die Engelsen in verschillende gebieden (en verschillende sociale klassen, om het nog ingewikkelder te maken) verschillende woorden voor dezelfde maaltijden gebruiken, en dezelfde woorden voor verschillende maaltijden. Er wordt vaak gekeken naar wat de hoofdmaaltijd en wat de lichtere maaltijd van de dag is. Dinner is bijvoorbeeld vaak de hoofdmaaltijd, maar dat kan zowel tussen de middag als 's avonds zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, lunch is trouwens wél altijd tussen de middag.

Het beste antwoord

Goede vraag, en wellicht lastiger dan je zou denken

Dinner is de naam van de hoofdmaaltijd van de dag. Vroeger was de belangrijkste maaltijd de lunch (en werd die dus aangeduid met dinner), tegenwoordig is de avondmaaltijd (supper) meestel de belangrijkste maaltijd van de dag.

Maar in sommige gebieden wordt de tea als hoofdmaaltijd gezien en is supper een lichte hap/snack in de loop van de avond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en dan heb je nog 'sunday lunch' (altijd warm eten!!) en de 'high tea'....het hangt heel erg van de streek in Groot Brittannië af : in Wales is 'tea' in elk geval het avondeten, dinner het middageten, maar zoals gezegd : sunday lunch is het hele scala van een groot stuk vlees, 2 of 3 groentes, en uitgebreide toetjes.
In de voormalige koloniën is sunday lunch altijd curry (zoals bijv. in Kenya en Tanzania...)

Andere antwoorden (4)

Volgens mij heb je zelf net het antwoord al gegeven lunch=middageten en dinner=avondeten.

Toegevoegd na 20 minuten:
Jij hebt net je antwoord uitgebreidt, hier de toevoeging!

Dinner:Een banket of formele maaltijd ter ere van een persoon of een gebeurtenis.
Supper: Een lichte avondmaaltijd bij het diner wordt gehouden op de middag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lunch (luncheon) is middageten in het engels en dinner is avondeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lunch is middagmaal
dinner is avondmaal
supper is latere avondmaal, en heeft meestal een feestelijk karakter
13 jaar geleden
Breakfast = ontbijt
Lunch = middageten
Dinner = eten na de middag (after noon)
Supper = eten in de avond (snack of iets dergelijks) Ligt ook aan de streek en dialect.