Wat is het tegenovergestelde van lijden?

Volgens het woordenboek is er geen antoniem voor.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Genieten?

Gelukkig zijn

Genieten. Lijden is gebukt gaan onder smart en verdriet en zorg. Het tegengestelde is vreugde over geluk en voorspoed. Dan kom je uit op genieten. Alleen is dat woord iets te 'plat' in mijn beleving. Van een ijsje geniet je ook. Maar zoiets is het wel. Toegevoegd na 46 seconden: Vergelijk: ik lijd aan migraine ik geniet een goede gezondheid

genieten lijkt me ook t juiste antwoord

welzijn

Lijden, vanuit het oogpunt van ziekte bezien: gezondheid.

alhoewel ik eigenlijk voor genieten zou gaan en dat niet door vraagsteller echt geaccepteerd wordt. Wat vind je dan van zorgeloos?? Als je zorgeloos bent, dan lijdt je in ieder geval niet.

Gelukkig zijn is geen antoniem van lijden, taalkundig kan dat helemaal niet; je kunt niet gelukkig zijn aan liefde en dus ook niet ongelukkig aan kanker. Het is dus geen antoniem maar voor mensen met hun boerenverstand wel het tegengestelde. Toegevoegd na 35 seconden: Taalkundigen snappen ook niks van het leven!

plezier welbehagen

Gedijen (als in, vertaling van to thrive) - in plaats van er negatieve gevoelens uit te halen, er gebruik van maken op een positieve manier.

Niet mijn favoriete woord maar ik denk dat het hedendaagse woord "chillen" van gelijke zwaarte is oftewel intens ontspannen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100