In welke woord zitten de meest letters uit het alfabet? Ik heb het nodig voor een spelletje.

13 jaar geleden
in: Taal
10.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gun je het allerbeste antwoord, ik begrijp alleen niet waarom jouw vraag niet verwijderd wordt. Ik vroeg zelf een dag of 10 geleden of iemand me een puzzeltje uit kon leggen. Dat werd binnen no-time door de moderator verwijderd en ik kreeg ook nog eens 5 strafpunten. GV schijnt niet bedoeld te zijn voor puzzels of spelletjes.
Nogmaals: ik hoop voor jou dat jij geholpen wordt, ik begrijp alleen het beleid niet.

Het beste antwoord

tweesextiljoenvijfquadriljoenzesbiljoenachtmiljoenkoppig

Hier staan ze allemaal in. Maar er zijn ook letters vaker gebruikt, en bovendien volgt dit niet de nieuwe spelling, waarin meer delen van getallen losgeschreven zouden worden, 't is nogal een oude bron.

exvakbondjuryzwijgplicht
smurfvakbondzwijgplichtje en
sexyjufvakbondzwijgplicht
bevatten 24 letters, die elk maar 1 keer voorkomen.

Toegevoegd na 2 minuten:
die bovenste moet zijn: exvakbondsjuryzwijgplicht

Verder zit je hier wel met het als twee verschillende letters rekenen van y en ij, wat in woordenboeken ook vaak gedaan wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik denk deze:
kindercarnavalsoptochtvoorbereidingswerkzaamhedencomitéleden

http://frontpage.fok.nl/nieuws/208121/1/1/50/lingo-bedenkt-langste-woord-van-nederland.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is niet in zijn geheel te zien , misschien als reactie wel, even proberen http://frontpage.fok.nl/nieuws/208121/1/1/50/lingo-bedenkt-langste-woord-van-nederland.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kindercarnavalsoptochtvoorbereidingswerkzaamhedencomitéleden bedoel ik dan :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee ook niet, dan toch maar ff op de link klikken voor het hele woord :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zijn er 21
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus niet de meeste
exvakbondsjuryzwijgplichtovereenkomstschending

Toegevoegd na 14 minuten:
barvodsexnymfzwijgplichtjuk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eerste is 25 en dus de meeste (jammer van de q)