hoe vraag je telefonisch op een sociale manier aan dat je een vervolg afspraak wil maken ?

Ik ben op dit moment in behandeling. Bij het laatste gesprek vertelde de behandelaar dat er nog contact zou voor een vervolg afspraak zou worden genomen. Er zijn al een aantal weken voorbijgegaan en nog steeds niets gehoord.Ik ben een beelddenker en weet niet zo goed met woorden om te gaan waardoor ik soms bot kan overkomen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.6K

Antwoorden (4)

Voorbeeld: "Bij het laatste gesprek dat ik een paar weken geleden gehad heb, heb ik begrepen er nog contact met mij zou worden opgenomen voor een vervolgafspraak. Maar nu zijn er al een aantal weken voorbij en ik heb nog niets gehoord. Het kan natuurlijk zijn dat ik een telefoontje gemist heb, of dat ik het verkeerd begrepen heb. Maar is het misschien mogelijk om nu een vervolgafspraak te maken?"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je supersnelle reactie paca29!
Eigenlijk verwoord je hetgeen je zou kunnen zeggen al heel goed in je vraag. Zeg gewoon: Goedemorgen, ik ben op dit moment in behandeling. Bij het laatste gesprek vertelde de arts (of wat voor n behandelaar dan ook) dat er contact zou worden opgenomen voor een afspraak maar ik heb nog steeds niets gehoord. Kan ik nu een afspraak maken?

Maak je geen zorgen, het lukt je vast en zeker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je contact opneemt met je hulpverlener, weten zij de aard van jou probleem. Mocht je onverhoopt bot over komen, dan weten zij dat ongetwijfeld op waarde in te schatten en wordt je niet scheef aangekeken. Je kan trouwens ook langs gaan ipv bellen. Dan kan je je vraag ondersteunen met lichaamstaal, ook zie je dan beter hoe de ander reageert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou letterlijk dit zeggen : Goede morgen , Ik ben .......... en heb op .......... een gesprek gehad met dhr. ....... .Hij vertelde me dat we op korte termijn nog een gesprek zouden hebben . Kunt U nazien wanneer we elkaar weer kunnen ontmoeten zodat ik me optimaal kan voorbereiden . Als men geen datum op kan geven , vraag je : wanneer mag ik U terugbellen hierover ? Als men geen datum noemt , zeg je : Dan bel ik U volgende week weer even . Zal ik bij de telefoniste dan naar U vragen ? Vriendelijk dank vast voor Uw moeite .