Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat betekent 1 minuut stilte?

zonet werd 1 minuut stilte aangekondigt voor de situatie in japan voorafgaand aan een voetbal wedstrijd.

het bleek nog geen halve minuut te zijn. is een minuut stilte net als "take five" niet letterlijk vijf minuten is niet letterlijk 1 minuut?

de vraag is dus eigenlijk of 1 minuut stilte een uitdrukking is ipv een tijdsaanduiding.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
3.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ga voor een uitdrukking, want inderdaad het is niet altijd 1min. T gaat meer om het gevoel denk ik, in de zin van " je staat er even bij stil, je denkt er even over na" en dit met ze allen, dus dat toont extra medeleven en dat iedereen zich kan beseffen waarom en hoe erg het is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In principe is het wel 1 minuut. Maar voor een voetbalwedstrijd zal een minuut stilte erg moeilijk te handhaven zijn. Ik denk dat men heel goed oplet hoe het publiek zich gedraagt en stopt met de minuut stilte zodra men onrustig wordt. Als ze in zo'n geval toch de minuut blijven volhouden, is het "gevoel" van de stilte direct weg en overschaduwd door het rumoer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat die minuut stilte in Japan was...
1 minuut stilte is 'n eerbetoon . Het kijkt niet zo nauw . Het gaat om het gebaar .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding