wat is een juiste aanhef en afsluiting voor een klachtenbrief?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
15.1K

Antwoorden (7)

Geachte meneer/mevrouw
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met vriendelijke groet ten minste dat zou mijn keuze zijn bij een klachtenbrief, "hopende u genoeg te hebben geinformeerd" is ook een optie maar is wat minder luchtig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kies dan altijd wel voor Geachte mevrouw, mijnheer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wel of niet snugger overkomen doe je in de inhoud van de brief MI, het is de geest van de wet die de wet vervuld.
Onderwerp: Plaats en datum:
Uw kenmerk:

Geachte heer, mevrouw,

Toegevoegd na 34 minuten:
(afsluiting)

Bij deze spreek ik de hoop uit dat u goede nota heeft genomen omtrent bovenomschreven klacht(en) en dat deze binnen redelijke termijn tot het verleden behoren.

Met vriendelijke groet, edoch met de meeste hoogachting
teken ik;

A.J.H. van Puffelen (fictieve naam)
Inmiddels verblijvend:

Puffeltjesdijk 12345

HAHA77, Puffeltjesdam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
edoch met de meeste hoogachting
is nergens voor nodig.
Geachte mevrouw, meneer,

Toegevoegd na 2 minuten:
Uw reactie zie ik graag tegemoet of Wij vertrouwen op een spoedige reactie van u.

Met vriendelijke groet,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geachte heer, mevrouw,

Bla klacht, bla, bla......

Rekenend op een vlotte afwikkeling, met groet,

Gast1234
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geachte meneer/mevrouw

ik hoop dat u deze klacht in acht neemt en ik verwacht spoedig reactie.

vriendelijke groet......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aanhef: Geachte directie/raad van bestuur/mevrouw/meneer,

Afsluiting: Met vriendelijke groeten,

Zie ook bijgevoegde bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geachte Heer/Mevrouw

Voor de afsluiting zou ik zetten getekend, of dergelijke, want vriendelijke groet is niet zo op z'n plaats in een klachtenbrief. Dan krijg je dus iets als:

Getekend,

Kown Fietsenmaker

Daarvoor kan je dan nog zetten, 'Ik hoop op een snelle en degelijke reactie'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is het beste om in alle gevallen diplomatiek te blijven.