hoe leer ik vloeiend engels te spreken?

op school leer is steeds maar hetzelfde,, telkens zelfde grammatica en telkens dezelfde zinnen,.. later wil ik gaan wonen in amerika en ik wil eig nu al wel vloeiend ebgels kunnen spreken omdat ik er wel eens op vakantie ga, maar hoe doe ik dat

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
9.8K

Het beste antwoord

Je leert het toch het beste door je tussen de Engelstalige mensen te begeven. Dit is de beste en snelste manier.

Toegevoegd na 2 minuten:
Of ga een cursus voor beginners/gevorderden volgen. Het beste kun je privé les nemen(voorkeur een native speaker). Kijk ook veel Engelse programma's, series, films enz. en dan natuurlijk zonder ondertiteling. Suc6...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Voor het eerste deel van je antwoord. Dan gaat het als een speer, met Engelsen in Engeland spreken. Of in een Engels of Amerikaans bedrijf stage lopen, kan soms ook in Nederland.

Andere antwoorden (14)

Lol door gewoon te doen. En kijk bijvoorbeeld veel naar Amerikaanse YouTube filmpjes en let op de uitspraak. Maar doen is het belangrijkst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb tweetalig-vwo gedaan. mij werd dus verplicht om tijdens de lessen engels te praten en mijn leraren konden alleen maar engels. door constant engels te praten leer je het super goed!:)

als je deze opleiding niet in de buurt kan doen raad ik je aan veel nieuws te kijken in het engels op de tv. met ondertiteling. en later zonder. ga engelse boeken lezen enz. zo leer je heel veel engels taalgebruik.

als je later echt in Amerika woont dan zul je vanzelf binnen een paar maanden vloeiend "engels" praten. ik vind amerikaans persoonlijk heel lelijk klinken vergeleken met engels maar goed, dat is persoonlijk:P

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het een idee om een Amerikaanse chatbox te gaan bezoeken en daar regelmatig mee te chatten. Zowel voor je taal als je schrijfvaardigheid geschikt. Plus dat je dan een hoop nieuwe woorden leert in een korte tijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve als het taal niveau zo laag ligt als in veel nl msn gesprekken. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is ook weer zo :) Al zal ze hoe dan ook vooruit gaan door dagelijks in het Engels te communiceren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
I agree.
Door in de VS te gaan werken. Hoewel, sommige Nederlanders leren het dan nòg niet.
13 jaar geleden
Gewoon alles volgen op tv wat Engels is met ondertiteling.
Daar steek je al en hoop van op.
En dan af toe eens overschakelen naar de BBC.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door veel tv en films te kijken. Niet zo moeilijk toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga in je eentje naar Engeland op vakantie. En zorg dat je een Engelse vriend/vriendin krijgt.

Kijk naar de BBC, gebruik teletxt pag 888 voorde Engelse ondertitels.

Koop Engelse krant. Ga naar Amsterdam, op t Spui is The American Book Centre. Voor alle Amerikaanse bladen.

Luister via internet naar Amerikaanse radio zenders (NPR)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb mijn school nooit afgemaakt maar spreek vloeiend engels. Geleerd van de tv, muziek ed.

Ook helpt het om dagelijks engels te praten met iemand. Ik had een vriend die geen Nederlands sprak en dan ga je weer nieuwe woorden van diegene leren en ze overnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben indertijd voor een amerikaans bedrijf gaan werken waar ik een europese functie kreeg. Na enige tijd merk je dat je soms niet meer weet of je nou engels of nederlands met iemand gesproken hebt. Of je gewoon reageert zonder nadenken in het engels als je aangesproken wordt.
Mijn dochter zat op TTO (zie hierboven) en doet nu een IB opleiding op school (vwo) (International Baccalaureate) die op haar school aangeboden wordt. Die leidt momenteel op tot 'Native speaker' niveau.

Toegevoegd na 30 seconden:
Maar inderdaad.. heel veel praten is het enige..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volg een cursus anglia .je kunt op internet testen hoe je niveau is en heb je het hoogste of een na hoogste dan kun je er ook nog eens mee gaan studeren in engeland en amerika enz... ( je moet dan wel een certificaat hebben)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar kan ik dat testen dan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op www.anglia .nl kun je daar testen en dan zie je tot welk niveau je komt. succes. op sommige middelbare scholen wordt het als extra engelse les aangeboden. je kan ook op school eens informeren.
Met de basiskennis die je nu hebt kan je kruiswoordraadsels gaan doen in het Engels. Luister goed naar films, docu's en interviews naar de uitspraak en zeg dit hardop na.

;-) gezien je spelvauten ben je misschien beter af in Engels dan in NL.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
welke spelfoute??! xd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oww wacht ik zie al ja denk t wel :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed antwoord Heidi.Ben het helemaal met je eens.Jouw duimpje en je eendje springen omhoog. Is ie te koop ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha ha yann1, mijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(oeh, daar ging iets mis)
maar mijn eendje is niet te koop :-)
oefenen oefenen oefenen. Niet de amerikaanse uitspraak nadoen . Ook niet het "high-brow" engels. amerikanen zijn geen talewonders . Ze hebben 'n grens met Mejico van 3400 km , maar ze zijn te dom om de GEE klank uit te spreken. Ga naar de BBC programma's kijken en luisteren . Engelsen spreken op de TV niet zo knauwend als amerikanen. good luck. keep on trying .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een Xbox 360 en wat leuke spellen en maak dan vrienden met leeftijdsgenoten in de VS / Canada / UK.

Works for me!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alleen zijn die engelsen mij te irritant xd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ligt eraan wie je ontmoet!
Je hoeft helemaal niet naar Brittannië of ze VS te gaan om vloeiend te leren spreken. De methode om dit te doen is 'Just a Minute', naar het gelijknamige programma op BBC Radio.

Het is heel simpel: bedenk een onderwerp, kan alles zijn, bijvoorbeeld 'thee' of 'auto's' of 'school' en vertel daar hardop iets over voor een minuut lang. De regel is wel dat je geen pauzes neemt van langer dan 3 seconden. Ook mag je niet 2 keer hetzelfde zeggen. Doe dit de hele dag door als je daar de gelegenheid toe hebt.

Op deze manier ga je steeds vleoeinder spreken. In plaats van een onderwerk kun je jezelf ook een vraag stellen "Wat vind jij van de Nederlandse politiek?". Geef dan uitgebreid antwoord in het Engels.