Onderwaterdammen schijnt een sport te zijn, veel mensen denken dat deze sport
mythisch is en dus niet bestaat. Navraag bij
de Nederlandse Onderwaterdammen
Sportbond (NOS) leerde dat deze (denk-)sport wel degelijk bestaat en ook een
schare aan enthousiaste beoefenaars kent. De
NOS sprak de verwachting uit dat door de
klimaatverandering en daarmee gepaard
gaande stijgende waterpeilen
onderwaterdammen alleen maar in populariteit zal toenemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onderwaterdammen worden gebruikt bij het maken van eilanden of vaargeulen voor boten.

De dammen worden zo gemaakt dat ze onder de waterspiegel blijven, maar wel de stroming zo regelen dat de bouw van een eiland, bescherming van een eiland of het vaargeulen voor boten in de buurt van havens goed geregeld is.