Wat zijn de regels voor het gebruik van : Will en going to? In de Engelse taal.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is niet helemaal waar, je kan het niet letterlijk zo vertalen.

Het beste antwoord

Will: wordt gebruikt als je iets wat in de toekomst gaat gebeuren zeker weet of dat iets dus echt zo gaat gebeuren. Als je het niet zeker weet gebruik je woorden als 'possibly' etc.

Going to: gebruik je als je met bewijs van het moment dat waarop je iets zegt, beweert dat iets gaat gebeuren in de toekomst.

(zie bron voor voorbeelden, dan wordt het wat duidelijker)

Toegevoegd na 4 minuten:
Check de tweede bron voor een hele simpele uitleg uit het boek 'Engels voor Dummies'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Will: is vaak ook een aanduiding van een verplichting, iets dat je niet voor jezelf doet: -Ik zal mijn kamer opruimen. I will clean my room-
In andere gevallen is het een op eigen verwachting gebaseerde voorspelling van een gebeurtenis in de nabije toekomst: -wij zullen de Eiffeltoren zien. We will see the Eiffel Tower.-

Going to: is meer gebruikelijk en geeft aan dat het een handeling is die uitgevoerd gaat worden: ik ga mijn kamer opruimen. I am going to clean my room.
Going to: geeft ook aan dat het een doel is dat gesteld is maar dat het niet zeker is wanneer of hoe. in tegenstelling met Will.
wij gaan de Eifel toren zien. We are going to see the Eiffel tower