Welke taal is makkelijker te leren: Russisch, Mandarijn (Chinees) of Arabisch?

Voor een Nederlander in het algemeen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
5.1K

Het beste antwoord

Dat hangt denk ik van jezelf af, aangezien alledrie de talen een ander schrift hebben dan wij. Chinees zit echt anders in elkaar, met ontzettend veel tekens ipv een alfabet, maar Arabisch heeft bijvoorbeeld ook een teken die voor drie letters staat. En Russisch heeft twee verschillende schriften. Dus het lijkt me allemaal behoorlijk ingewikkeld...

Toegevoegd na 40 seconden:
Negeer dit antwoord maar, aangezien ik net pas het antwoord hierboven las:) nou ja, weer wat geleerd he...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het is bewezen dat russisch het 'makkelijkst' is, aangezien russische klanken meer op het nederlands lijken dan mandarijns of arabisch! Ook andersom is dit het geval, als russen nederlands willen leren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bewezen? Kom op met het bewijs!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaa ik geef alleen antwoord, zoek ff lkkr zelf t bewijs als je het moet hebbe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heeft niet alleen met klanken te maken (alhoewel in 't geval van Chinees tonaliteit zeker een grote rol speelt), maar ook met het feit dat Russisch en Nederlands gewoon dichter bij elkaar liggen qua taalevolutie.
Russisch is het makkelijkst omdat het Cyrillische schrift niet moeilijk te leren is. De Chinese tekens en de Arabische "spaghetti" zijn veel moeilijker te leren.
13 jaar geleden
arabisch is in nederland zonder school of studie het makkelijkst teleren daar we hier in nederland nog al veel mensen hebben die het arabisch machtig zijn

met studie is het russisch het makelijkste teleren daar de klanken nogal dicht bij het nederlans liggen en het cyrrilisch makelijk is aanteleren (weet ik uit eigen ervaring)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij chinees hoef je woorden enz teminste niet te vervoegen!
Ik zou voor chinees gaan heb er Zelf ook les in gehad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zakelijk heel veel in zowel Rusland als ook China geweest (al sinds 1992) en ben met beide talen actief geweest maar met Arabisch heb ik geen ervaring. De Russische spraak heb ik gemakkelijk kunnen leren, Russisch schrijven koste mij meer moeite. Chinees is mij echter niet gelukt, de klanken zijn zo moeilijk voor ons Europeanen en je hebt geen enkel houvast aan alles wat je voorheen hier hebt geleerd. Chinees lijkt mij dan ook veruit het moeilijkst, maar in deze taal zit misschien economisch gezien wel de meeste toekomst. Let op in het zuiden van China (zakelijk het belangrijkste deel van China) spreekt men voornamelijk Kantonees ipv Mandarijn. Succes met jouw keuze!