Hoe werkt het idee achter de streepjescode?

Het klinkt achterlijk.. Maar er staan cijfers onder de streepjes en ooit dacht ik eens zijn er vaste afstanden voor bepaalde cijfers? Hoe werkt het idee achter de streepjescode?!'

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

De cijfercode onder de streepjes is identiek aan de code die door de streepjes wordt weergegeven. De streepjes kunnen makkelijker door een computer (scanner) worden gelezen, en de cijfers makkelijker door een mens.

Zoals je zegt interpreteert een scanner de afstand tussen de streepjes als een cijfercode.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De afstanden van de streepjes zou het moeten zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is de combinatie van breedte van het streepje en ruimte er tussen. Verder moet er aan de buitenzijde nog info staan begin en eind van de code en er zal een "volgend karakter"code zijn. Maar de cijfers er onder zijn idd dat wat de scanner leest.