Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een site, waar je een Duits woord kunt invullen en dan te zien krijgt of het een mannelijk, vrouwelijk of onzijdig woord is?

Of dat er simpelweg gewoon der, die of das voor dat woord hoort te staan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
10.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dan zou je een online woordenboek nodig hebben met vervoegingen. O.a. de universiteit van Leipzig heeft er een.

Deze geeft naast de vervoegingen ook synoniemen en betekenissen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Wat eenvoudiger is VanDale. Je kunt online de taal kiezen. Dan kan je het in het Duits of Nederlands invoeren en ook zien of het Der Die of Das is, zowel van Nederlands naar Duits als van Duits naar Nederlands.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dat kan bijvoorbeeld op de site Vertalen.nu. Echt een hele simpele en gebruiksvriendelijke site.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik dan een woord vertaal, krijg ik alleen de vertaling van het woord. Dus ik weet dan alsnog niet of ik der, die of das moet gebruiken ;)
ja wrts.nl heeft mijn zus ook en dan typ jij de woordjes of je moeder of vader en dan kan je inloggen en dan gaat hij vraagen stellen hoe je dat typt en dan zie je of het goed is of fout is .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding