Zijn er nog meer van deze woorden?

analoog = anna heeft gelogen

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Antiloop = middel tegen diarree Bedacht = naast bed nummer zeven Achteraf = min acht Continenten = inenten op een delicate plaats van het lichaam Papier = zwaarlijvige Ier Minister = heel kleine ster Krakeling = zoontje van een inbreker Profeet = professor aan tafel Kaarsrecht = recht om kaarsen te vervaardigen Vertrouwen = in het buitenland trouwen Uurwerk = werk dat per uur betaald wordt Minimaal = kleine maaltijd Panama = vader laat moeder voorgaan Kieskeurig = tand in goede staat Misleider = priester Politicus = zoen van een politieagent Eileider = autoritaire kip Koepon = nachtgewaad voor rund Oordeel = deel van oor Paling = vader van chinees meisje Super-de-luxe = onbetaalde benzine Uitdrukking = einde van constipatie Verzuipen = drinken in het buitenland Theoloog = Theo vertelde de waarheid niet Uitzonderlijk = begrafenisondernemer op reis

Ja hoor: Epiloog (epi heeft gelogen) Proloog (Pro heeft gelogen) Toegevoegd op 08-06-2009 13:12:21 Ditigaal (de taal van digi)

'vat geen cowboy'

profeet, de professional heeft gegeten... en gedronken...

Theoloog vind ik altijd wel een toepasselijke :-) Toegevoegd op 08-06-2009 13:15:45 ... of Pedoloog Toegevoegd op 08-06-2009 13:16:38 .. Emrbyoloog :-) Toegevoegd op 08-06-2009 13:16:58 mz. Embryoloog Toegevoegd op 08-06-2009 13:17:46 wat dacht je van Homoloog? Toegevoegd op 08-06-2009 13:35:09 ... doordroop? Toegevoegd op 08-06-2009 13:37:21 ... doordreef Toegevoegd op 08-06-2009 13:43:21 ecoloog Toegevoegd op 08-06-2009 13:48:26 als je ananastaart ( als je anna nastaart..) Toegevoegd op 08-06-2009 14:11:31 kommaatje

Kompost (als je op de post zit te wachten)

Niet helemaal hetzelfde maar ook wel grappig; 'je gaat te ver arie' (ferrari) 'u gaat ook te ver miss elly' (vermicelli) Toegevoegd op 08-06-2009 13:20:51 Wil je nog koffie-dik? Nee ik wil thee-zak! Heb je nog geen slaap zak! Toegevoegd op 08-06-2009 13:30:50 Vind je het erg als ik door je keukenrol? Wil je nog een pizza Ria?

ach, tja: Psycholoog. Alles uit de psyche is gelogen? Prolaat: (pro laat) Komt van te voren al te laat? Of is voorstander van laat komen? Deze vraag heeft echt geen niveau.

minima

- Kinderlijk - Dermatologisch - dermate logisch Of, toen ik koffie ging halen en aan mijn collega Dick vroeg of ik voor hem ook een bakkie moest halen: "Koffie, Dick?" Toen hij dat niet kon waarderen: "Dick, thee?" En wat me nu te binnen valt: in mijn eerste baan werkten we samen met een Engels bedrijf. Twee collega's gingen daar op bezoek. Hun namen: Dick en Cock.

Harpist

Valhelm hoofdzaak

Tjonge, wat een woorden, schat! Wie weet waar Art is? Speel jij voor engel, dan is Corry fee. Wil je Bab bellen? Marina, de saus is op.

op de deur bij een engelse fysiotherapeut: therapist (the rapist) at work... Toegevoegd op 08-06-2009 13:51:51 is het nog ver schatje? dat weet ik niet, liefje... Toegevoegd op 08-06-2009 13:52:24 schatje= natuurlijk schat je... Toegevoegd op 08-06-2009 13:52:25 schatje= natuurlijk schat je...

Wippexpres Sneltrijn vol met zekere dames

Vergeet je haar niet te kammen Camembert!

Het barst natuurlijk van dat soort woord/klankspelingen, Nederlands is dan ook een taal die zich daar erg goed voor leent en het 'grapje' is van alle tijden. Plaatsnamen zijn ook erg populair (zie de bejaarde link) en in moppen doen ze het altijd goed, vooral bij kinderen. Ventilator In de bioscoop zit je altijd beter dan de vent-die-later komt. Controle Mijn zusje had een knikker ingeslikt en de volgende dag kwam ie uit haar kont-rolle. NU vind ik er niks meer aan, maar vroeger kon je me opvegen. In het Engels hebben ze hetzelfde type grappen dat het bij ons vreemd genoeg niet doet, en dan vaak met eigennamen. Beter bekend als knock-knock-moppen : Knock knock - who's there ? Nicholas. Nicholas who ? 'Nicholas' (Knickerless) girls shouldn't climb trees. Klankspelletjes hebben blijkbaar een grote aantrekkingskracht op mensen en hebben natuurlijk alle kenmerken van een bepaalde tak van humor (een uitkomst die je niet verwacht had).

Bronnen:
http://www.musicfrom.nl/songteksten/gaaike...

Trauma - Een Belgische schoonmoeder

Dolfijn (erg leuk!) Automaat (medepassagier) Flipperautomaat (dolfijn(e) medepassagier) Kerstomaatje (Kleine grootmoeder op 25 december) Gaspook! (Verdwijn geest!)

Balhaar Ik bal haar (ik speel met haar)

Han Doek de doek van han...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100