Dan wordt er bedoelt dat je niet helemaal goed na denkt, dat je niet helemaal 100% bent.....'k weetnie of dat zo'n feest is als ze dat zeggen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je niet goed bij je hoofd bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat bekent dat je iets doet/zegt wat degene die dat zegt dus niet normaal vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat je afwijkt...
iets wat niet goed spoort wijkt af...
je dus niet helemaal goed bij bent...bietje gek dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je bovenin niet helemaal 100 bent, een draadje los hebt zitten, je goedwies kapot hebt, ze niet allemaal op een rijtje hebt etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat betekent dat zij die dat tegen je zeggen vinden dat je ze niet allemaal op een rijtje hebt.Dat hoeft helemaal niet zo te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ee da betekent dat jij niet sport :p hahahahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flyingcrow
13 jaar geleden
niet sport!!???
Dat wil zeggen dat je afwijkt van het normale patroon, of van het spoor zo gezegd. Een spoor loopt nou eenmaal zoals het loopt en als je daar vanaf wijkt .....dan spoor je niet. Dus dat je een beetje gek doet of bent of afwijkend gedrag vertoont.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een wat vriendelijker uitdrukking voor iemand die raaskalt,
onzin uitbraakt, raar doet.

Je komt zo iemand tegen waarvan je normaal tegen je voorhoofd zou tikken: man, je bent gestoord. Of: het zit niet helemaal goed daarboven hè?

Je spoort niet is een conclusie van jou naar die ander toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wordt gezegd als je de denk- en handelwijze van iemand niet goedkeurt ofwel niet begrijpt.

Wanneer iemand met -20 graden C. in korte broek en op slippers met blote voeten buiten gaat lopen wordt deze uitdrukking gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De conclusie dat de betreffende persoon er voor gekozen heeft niet met de trein te reizen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een steekje los bij jou! Ja, wat zou dat nou weer betekenen?