Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (4)

De reden dat wij die taal leren is min of meer gebaseerd op de toepassing op wereldniveau. Nederland is natuurlijk maar een klein land, en de kleinste van de klas zal zich nu eenmaal meer moeten aanpassen aan de grote jongens.

Frans vooral is een taal die in vele landen gesproken wordt, zoals grote delen van Afrika en Canada bijvoorbeeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen de Nederlanden nog bezet werden door het Franse rijk van Napoleon, werd men in Nederland geacht om Frans te spreken.


En sinds die tijd is er niemand zo aardig geweest om die (@#%&@#(*&$^@* taal uit ons vakkenpakket te schrappen, ik stond een 1 voor Frans op m'n 3e rapport, opgehaald naar een 4 anders was ik ook nog blijven zitten door die #*!&$#!(*&! taal...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom: door de druk van de leraren Frans en het chauvinisme van de politiek.

Ik denk ook, dat Frans een nutteloze taal is, omdat je het onvoldoende leert om ermee uit de voeten te kunnen. Beter de uren opdelen tussen Nederlands en Engels.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Frans is een wereldtaal die op vele plaatsen gesproken wordt.
Daarnaast komen veel woorden in het Nederlands ook uit het Frans, dan is het best leuk als je weet waar ze vandaan komen.
En als je naar Frankrijk op vakantie gaat is het ook erg handig ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding