Wat is toy poodle in het Nederlands?

ik dacht eerst dat 'toy poodle' een dwerg poedel was, maar het engelse woord voor dwergpoedel is 'dwarf poodle' . Dus wat is het dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
3.6K

Antwoorden (3)

Volgens mij is het gewoon een speelgoedpoedeltje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een dwergpoedel :)
andere namen zijn
(Caniche) (Barbone) (Chien Canne) (Tea Cup Poodle) (French Poodle) (Pudle) (Teddy Poodle)

Toy poodles zijn kleiner dan 28 cm (11 ins)

Toegevoegd na 1 minuut:
kijk ook hier maar eens http://www.toypoodles.com/Cape_Rose_Toy_Poodles/Welcome_to_Our_Den.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier in Nederland noemen wij ze ook gewoon 'toy poedels'.
Verschillen tussen toy en dwergpoedels:

De schoft hoogte van een toy mag niet boven de 28 cm uitkomen (en niet onder de 23 cm zitten) Bij een dwerg zit dit op 29 - 35.
Ook uiterlijk heeft de poedel verschillen.
een Toy is oa. veel fijner gebouwd... smaller koppie, grotere ronde ogen, kleine voetjes.

Als een pup geboren word, ja zelf uit een toy kan je al zien of ie al over de maat gaat door deze kenmerken, maar daar moet je wel ervaren voor zijn natuurlijk.