Ja hoor,dat is een klinker,maar geen straat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahahhahahaha +
De Griekse ij is soms een klinker en soms een medeklinker. In woorden als baby, cyste, idylle en symbool beschouwen we de y als klinker. In woorden als yoghurt, yoga en yahtzee daarentegen is de y een medeklinker
(vergelijkbaar met de j). Of de y in woorden als spray, hockey en cowboy tot de klinkers of de medeklinkers gerekend moet worden, is lastig te bepalen. De lettercombinaties ay, ey en oy zijn afkomstig uit het Engels en komen in het Nederlands dan ook alleen in Engelse leenwoorden voor.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
eigenlijk zijn alleen de a e i o en de u klinkers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee officieel niet, de officiele klinkers zijn de e,a,u,i,o
maar je zou de y als een klinker kunnen zien in bv het woord "hypotheek"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in woorden zoals hobby een baby is het een klinker maar in yoghurt en in dat soort woorden is het een medeklinker ik vind dat het gewoon een dubbele betekenis kan gebruiken bij sommige woorden als klnker en bij andere een medeklnker