Bestaat er een term voor iemand die zich snel aan mensen irriteert?

13 jaar geleden
in: Taal
5.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand irriteert jou òf je ergert je aan iemand...

Het beste antwoord

Een (ouwe) zemelaar.

Toegevoegd na 21 seconden:
Een azijnpisser.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Je irriteert je niet aan mensen.
Maar:
Als je je snel ergert aan mensen,
of mensen irriteren jou snel,
dan ben je lichtgeraakt.
Of snel aangebrand, of gevoelig of overgevoelig of misschien ook heetgebakerd.

Toegevoegd na 37 seconden:
Synoniemen:
kittelorig, kwetsbaar, susceptibel, tips, fijngevoelig, kittelachtig, korzelig, kribbig, prikkelbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een omschrijving voor het woord irritatie is iemand die mensen bekritiseert, en op elk ding iets aan te merken heeft, en geirriteerd raakt door het kleinste voorval is een ergernis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo iemand kun je een 'kruidjeroermeniet' noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of zeurpiet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zuurpruim.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Licht prikkelbaar...
13 jaar geleden
je eigen normen en verwachtingen hebben is de eigenlijke term.
Als ik bepaalde normen heb, dan heb ik ook bepaalde verwachtingen van andere mensen.
Als deze mensen dan niet zouden voldoen aan die verwachtingen, kan dat dus leiden tot irritatie.
Hoe hoger sommige mensen hun normen hebben, hoe meer anderen mensen dus aan hun verwachtingen moeten voldoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Grumpy.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een intolerante chagrijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mopperpot. Ik weet er nog een paar maar ik denk niet dat het hier op gv kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van iemand die zich heel snel aan anderen ergert, zeggen we in de regel dat die persoon lange tenen heeft.

Iemand die snel anderen irriteert noemen we een zenuwelijer , bijvoorbeeld. Er zijn fraaiere termen te bedenken.

Ik neem aan dat je de eerste bedoelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt je aan mensen ergeren - daar heb je zelf last van.
je kunt ook anderen ergeren - daar hebben anderen last van.
anderen kunnen jou ergeren of irriteren - daar heb jij last van.
en je kunt mensen irriteren - daar hebben die mensen last van, omdat jij iets irritants doet.

Er zijn ook mensen die zeggen; ik irriteer me zo! Die ergeren zich dus aan zichzelf.

Iemand die zich snel aan mensen irriteert/ergert, zou ik 'snel prikkelbaar' noemen.