Weet iemand iets over the watergate scandal?

The watergate scandal, een politiek schandaal in de 70's. Gewoon info, of websites. Voor m'n engels presentation.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal

Antwoorden (3)

Bekijk deze bron eens heel veel nuttige informatie genoeg om een heel werkstuk mee te schrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop of huur onderstaande film. en je bent helemaal op de hoogte....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Watergate is de naam van een groep gebouwen, onder meer bestaande uit een hotel, appartementen, winkels en kantoren. Gelegen in Washington, D.C., verleende het gedurende de presidentiële verkiezingscampagne in 1972 onderdak aan het verkiezingshoofdkwartier van de Democratische partij.

Op 17 juni 1972 werden in de vroege morgenuren vijf mannen in het Democratische hoofdkwartier te Watergate betrapt, die zich illegaal toegang hadden verschaft. Een regeringsfunctionaris deed de zaak af als een „derderangs”-inbraakpoging.

Maar ze was veel meer dan dat. De hele affaire bleek slechts het topje van een reusachtige ijsberg te zijn.
Een van de gearresteerde en gevangengenomen mannen besloot wat hij wist aan een federale rechter te vertellen. Daarna werd onthuld dat de „inbrekers” in dienst hadden gestaan van het Republikeinse fonds voor de herverkiezing van de president, waarop de zaak snel uitgroeide tot het grootste schandaal in de annalen van de Amerikaanse regering.