Dat is vaak een combinatie van woordspelingen en levenservaring en toeval. Als je ervoor gaat zitten van: nú moet ik een goeie oneliner bedenken, nou, vergeet het maar.

Maar soms is er, zomaar ineens, een woord, een gedachte, een situatie, een flits, en dat brengt je op het idee om het uit te werken voor een oneliner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Zoals je alles zelf kunt bedenken, met je hersenen.
Gewoon een creatief brein hebben. Sommige mensen hebben dat en anderen niet. Je zou natuurlijk bepaalde brainstorm technieken kunnen gaan toepassen, maar de beste onliners ontstaan volgens mij redelijk spontaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het liefst een zo kort mogelijke zin met liefst een 'dubbele' bodem. Wat humor erin kan nooit kwaad.....

Ik hoop oprecht dat je hier als vraagsteller iets aan hebt of mee kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een oneliner bedenk je niet, een oneliner overkomt je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak komen ze redelijk spontaan als je een 'gevat' persoon bent, het nadeel is alleen dat je ze daarna ook heel snel weer vergeet. Je moet jezelf er dus bewust van zijn dat je wel eens wat grappigs zegt, en het dan ook onthouden.

Om echt een eigen repertoire 'oneliners' op te bouwen, zou je ze op moeten schrijven en ze geregeld moeten gebruiken om het effect ervan op je medemens uit te proberen. De leuke neem je dan op in je vaste repertoire en de matige doe je weer weg.

Dus schrijfblokje mee, of telefoongeheugen aan, en noteren maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door creatief in je hersenen te zijn dwz probeer tijdens een gesprek combinaties te zoeken in het onderwerp van gesprek,een vleugje humor en iets over jezelf of je gesprekspartner

van een oneliner is er altijd maar een
13 jaar geleden
Dwing jezelf om elke ochtend en elke avond tien oneliners op papier te zetten, let in eerste instantie niet op de kwaliteit en haal; aan het eind van de week de beste tien er uit.

Je zal zien dat je gaandeweg steeds beter wordt.
rose
13 jaar geleden
Dit is hetzelfde verhaal als je grote liefde tegenkomen. Dit gaat niet als je er bewust naar op zoek bent, maar als je het niet verwacht staat ie ineens voor je neus!

.