Wat is een snelheidsdeken?

Is dit een bestaand woord, of radio-fantasie? Waar komt deze term uberhaubt vandaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Andere antwoorden (3)

Een "deken" van snelheidsaanduidingen via alle elektronische aanwijssystemen op de wegen. Men blijkt dat tegenwoordig centraal over het land te kunnen leggen.

Een woord om aan te geven dat het een overkoepelende regeling betreft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snelheidsdeken is een neologisme, een nieuw woord, dat door rijkswaterstaat is geijkt om een procedure aan te geven waarbij in een bepaald gebied de maximaal toegestane snelheid integraal (drastisch) wordt verlaagd.

Traagheidsdeken was een toepasselijker woord geweest, wellicht. Maar dat was qua imago misschien minder goed gevallen.
rose
13 jaar geleden
Ik kan mij voorstellen, dat sommigen zo'n moeilijk woord niet kunnen begrijpen, maar gebruik je fantasie: je legt over een bepaald gebied een snelheidsbeperking op. Flexibel en dynamisch. Dan komt bij sommige mensen mt een deken op. Door het gebaar. Probeer het gebaar maar eens. :-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De naam is Weldone, Hari Weldone om precies te zijn. Blij dat je het voelt. Vragenstellen om punten is niet de manier. Jij weet dat het woord niet bestaat, en je vraagt dus naar de bekende weg. Dat is tegen de regels.
Dat is een woord, dat in geen geval een negatieve klank mocht hebben, ~vermindering,of ~beperking klinken zo negatief, terwijl ~deken een meer beschermende klank heeft, maar in wezen niets ander is dan een snelheidsbeperking, voor een vrij uitgebreid gebied.