Ontstaan er door de vele scheidingen en samengestelde gezinnen uiteindelijk nieuwe woorden?

Zoals Stiefschoonzus (uit een eerder gestelde vraag)?
Heb je dan uiteindelijk ook een stiefzwager, stiefschoonouders en een hele stiefschoonfamilie?

Stiefneefjes en -nichtjes, stiefgrootouders, stiefkleinkinderen, stiefooms en -tantes?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wie weet. Ik heb wel te doen met die kinderen. Die hebben hun eigen familie, hun stieffamilie en daarnaast dan soms ook nog halfbroertjes en -zusjes. Ook veel opa's en oma's die allemaal zullen overlijden. Het is behoorlijk ingewikkeld.

Ja, maar ook: Alimentatie Alleenstaande moeder Ik zal het ABC-tje niet helemaal af maken...

ik heb een halve stiefzwager. het woord slaat nergens op. maar hoe moet je de persoon anders noemen in wiensnaamdanook.

Alles heeft zijn nomenclatuur... Als het gemeengoed wordt, krijgt het uiteraard zijn jargon... Er zijn nog veel meer zijstraten op handen, zometeen krijg je kloonbroer met de reeks van variaties daar achter aan... Maar als je zometeen van stiefkloongrootouders moet spreken, dan komen daar weer afkortingen voor, want het mag ook weer niet te lang worden... Stiefkloonschoonzusje klinkt wel imposant voor "ettertje"

Ha, die Dounja; Mij schieten in dit verband bezoekregeling, weekendvader & -moeder en co-ouderschap te binnen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100