Hoe begin je een inleiding?

Ik ben bezig met mijn profielwerkstuk, en een deelvraag gaat over welke producten worden gekocht en uiteindelijk toch een miskoop blijken te zijn.
Veel over cijfers en statistieken dus.. Maar ik weet niet echt hoe ik ermee moet beginnen..?

Weet iemand een goede manier?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
4K

Het beste antwoord

Een inleiding bereid mensen voor op wat komen gaat.

Begin bijvoorbeeld met waarom je dit onderwerp gekozen hebt. Je motivatie.
Welk onderzoek je hiervoor verricht hebt.
Dan presenteer je je resultaten met verdere uitleg.

Houd je taalgebruik eenvoudig en daar waar je toch vaktermen moet gebruiken leg deze termen dan uit indien nodig.

Bestudeer je onderwerp grondig zodat je in de vragenronde goed uit de verf komt.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Beste dames en heren,

nu volgt een stukje over miskopen...

Toegevoegd na 48 seconden:
statistieken geven aan dat...
en de cijfers staven dat....

succes!!
je kunt het!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een anekdote of een recente gebeurtenis. Of geef een mooi voorbeeld. Je kan bijvoorbeeld zeggen dat investeren in dat piramidespel van Madoff een miskoop was (als het gaat over grootschalig). Of over dat mooie fitnessapparatuur dat nooit meer gebruikt wordt. Of in het algemeen over producten van TellSell die na 3x gebruiken in een kast gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Impulsieve aankopen. Vaak worden producten impulsief aangekocht. Irrationele motieven liggen hieraan ten grondslag. Gaat het om alledaagse artikelen met een lage aanschafwaarde, dan zal men geneigd zijn snel over de teleurstelling heen te stappen,een heel ander verhaal wordt het echter als het om de aanschaf van luxe goederen gaat met een hoge prijs.

Toegevoegd na 3 minuten:
Tussenvoegen na "impulsief aangekocht": Al snel na aankoop beseft men een miskoop gedaan te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In deze werkstuk ga ik u duidelijk maken wat voor producten er worden gekocht maar achteraf een miskoop blijken te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze werkstuk? Moet natuurlijk zijn DIT werkstuk.