Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er Fransen die met de rollende R spreken?

Bijvoorbeeld Fransen die dichtbij de Italiaanse grens wonen. Zouden zij een Italiaans accent kunnen hebben en dus de R rollend kunnen uitspreken?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb nog nooit een Fransman zo horen praten maar ik vroeg het me af.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

als ze 2talig zijn, zoals mijn pleegzus (lang verhaal) iig is zij geboren en getogen in parijs, waar ze nu inmiddels getrouwd enz nog steeds woont.
vanaf dat ze 14 maanden was kwam zij in de vakanties via een bepaalde stichting altijd bij ons vakantie vieren. Ze spreekt dan niet vloeiend nederlands, maar wel met een rollende R, doordat ze dit van ons vanaf dat ze zo klein is heeft mee gekregen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal vast zo moeten zijn, dat ze er zijn, ongeacht dat ze tweetalig zijn opgevoed ja of te nee. In Italia zijn ook best veel mensen die met een rollende R spreken. Veel mensen op radio en tv daar ook. Zoek maar eens op de zanger Nicolas Bonazzi die heeft dat ook. Zo heb ik ook wel mensen in Parijs horen spreken. En in Friesland wonen ook mensen die met een rrrrrrrollende R spreken, kennisje van mij en zelfs een verslaggeefster van Omrop Fryslan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding