Is het: in de bijlage vindt je mijn curriculum vitae of in de bijlage vind je mijn curriculum vitae?

Is het nu met dt of niet? (vindt/vind).

Toegevoegd na 10 uur:
Het gaat om een korte e-mail aan een bekende.

13 jaar geleden
in: Taal
113.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je bij zinsontleding, lagere school, had opgelet, had je deze vraag niet hoeven te stellen hoor...
Snuffel
13 jaar geleden
Heb jij alles onthouden wat je op school ooit geleerd hebt? Niet zo veroordelen. Maar ja, iemand die geweldig is, mag dat natuurlijk, sorry mijn fout.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kom nou, Dit is ZULKE fundamentele basiskennis... dat moeten ze uit en te na hebben behandeld en geoefend... OF je bent niet in Nederland op een school geweest...
Snuffel
13 jaar geleden
Iedereen heeft zo zijn/haar kwaliteiten. Ik twijfelde gewoon even. Kan jou het eigenlijk schelen? Je kunt deze vraag ook negeren als het je stoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja in zoverre: je zit hier op de site GOEIEVRAAG.nl en als iemand het gewoon verrekt om op te letten op school, wil ie kennelijk de rest van Nederland vragen zijn/haar huiswerk te maken... Hoe lang nog voor de vraag komt "hoeveel is 1 + 3??" Ik mag toch meestemmen over de kwaliteit van de vraag? Persoonlijk vind ik dat je nog van geluk mag spreken dat de moderatoren kennelijk niet zo streng zijn en dit soort vragen tolereren.
Snuffel
13 jaar geleden
Jemig, je maakt er wel werk van. Heb je op jouw leeftijd niet wat beters te doen, dan je zo druk te maken om een vraag die je totaal onbelangrijk vindt (met dt! Joepie!). Er zijn op deze site vast wel vragen die je het waard vindt (alweer!) om je onverdeelde aandacht aan te geven. Heb je nix (oeps, een typfout) anders in je leven om je druk over te maken? Dit is mijn laatste reactie op jou, ik ga mijn tijd aan positieve dingen besteden. Deze 'discussie' leidt (wie had dat gedacht, alweer dt gebruikt) slechts tot een conversatie met een negatieve ondertoon. En waar leidt (nu vraag ik je! Alweer dt!) dat toe?

Antwoorden (11)

Het is: vind je, of: vindt u.
bamibal
13 jaar geleden
het lijkt mij:
mijn curriculum vitae is bijgesloten in de bijlage
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
twee keer het woord bij in één zin zeggen is niet netjes.
Dan kun je beter zeggen: Mijn curriculum vitae is hierbij ingesloten.
vind zonder t.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in een cv spreek je iemand aan met u en wordt het dus met dt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het onderwerp (je) na het werkwoord komt, is het zonder t. Echter, vindt u is gepaster in een sollicitatie. Of: In bijlage mijn CV.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is je vindT, maar in een sollicitatiebrief zou ik iemand niet tutoyeren. Je kunt dan schrijven .... vindt u mijn .....

Zelf zet ik onderaan een sollicitatiebrief (onder mijn handtekening) --> een paar regels open laten ....
Bijlage: Curriculum Vitae (en dan het woord Bijlage onderstreept) ik maak er nooit een zin van.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is wel 'je vindt' maar niet 'vindt je'.
Steenuiltje
13 jaar geleden
@deur10 kijk eens naar de vraag! Er wordt gevraagd is het vind je of vindt je ...??
Zelfs al is het een bekende, ik zou toch maar u gebruiken.
Je weet toch niet wie die brief nog meer in handen krijgt?
Je zegt maar tegen die bekende dat je het toch wel graag formeel wilt doen.

Het is heel normaal dat bij een sollicitatiebrief een CV wordt bijgesloten.
Daar hoef je geen zin aan te wijden.
Personeelsfunctionarissen willen zo weinig mogelijk lezen.

Je kunt onderaan zetten:
bijlage: CV 1 pag.

(of meer pagina's als het er meer zijn).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een sollicitatiebrief schrijf je altijd iemand met u aan, en nooit met jij.
Het is ook niet zo heel goed geformuleerd om te zeggen dat iemand jouw curriculum vitae vindt in de bijlage.

Je kunt het beter anders zeggen:
Mijn curriculum vitae heb ik hierbij ingesloten
of
Als bijlage stuur ik u mijn curriculum vitae

---
Als je wilt weten of je een werkwoord vervoeging met of zonder -t schrijft dan kun je het volgende trucje toepassen:
Vervang het werkwoord door het woord lopen.
In jouw zin is dat dus: In de bijlage LOOP je mijn c.v.
Het woord LOOP eindigt niet op een -t, dus het woord vind ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind je (of inderdaad vindt u.) Een makkelijk ezelsbruggetje voor deze kwestie is de volgende: vervang het onderwerp door het woord lopen. Je hoort dan meteen of er een extra t bij komt of niet. Dus: 'In de bijlage loop je mijn cv', of: 'In de bijlage loopt u mijn cv.' :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoelde natuurlijk de persoonsvorm in plaats van het onderwerp. Stom, sorry.
Een algemene truc om deze vraag op te lossen: vervang de persoonsvorm van de zin door het werkwoord 'lopen'. De persoonsvorm is het woord dat in een zin verandert als de zin in een andere tijd wordt geplaatst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou heel eenvoudig doen:

CV: zie bijlage