Hoe voorkom je "je je" in een zin?

Hoe voorkom je een zin met "je je" er in? Ik vind dit niet mooi en zoek een algemene manier om deze constructie te voorkomen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
20.6K

Het beste antwoord

Door de eerste je te veranderen in jij. Bv. "Kan je je niet scheren?" wordt dan "Kan jij je niet scheren?"
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

"Als je jouw GSM nou eens....", bijvoorbeeld!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als Je als onbepaald woord wordt gebruikt:" Dat kun je je je niet voorstellen." kun je er , "Dat kan men zich niet voorstellen"van maken.
anders kun je er: Dat kun jij je niet voorstellen, van maken
13 jaar geleden
Het beste kan je een ander werkwoord zoeken met dezelfde betekenis. Of je zet "zelf" achter de tweede je. Verveel je jezelf? - Ben je zonder bezigheid?
Amadea
13 jaar geleden
De belgen weten dat wel:als ge uw!:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je je- jij jezelf
een van beiden toepassen op de plek waar het het beste klinkt en klaar is kees;)