Wat is 'smokey eyes'?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
2.3K
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik dacht meteen aan rode, bloeddoorlopen ogen, ten gevolge van een half uur in de sigarettenrook moeten zitten. Maar dat is vast niet de echte betekenis van deze term.
Cryofiel
13 jaar geleden
Als je het opzoekt op Ixquick krijg je zulke afbeeldingen: http://beautychameleon.com/wp-content/uploads/2009/07/100_0821.jpg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze lijken een beetje op die van jouw panda!

Antwoorden (5)

volgens mij (geen ervaring:) ) is het mascara met oogpotlood (vervaagd) en wat oogschaduw. Als u wilt weten hoe je het moet doen, volgens mij staan er tig filmpjes op Youtube.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een bepaalde manier van opmaken voor je ogen. Je ogen zien er 'smokey' uit ... alsof er een blusje rook op zit. Kijk hier naar een paar afbeeldingen van ogen die opgemaakt zijn op de 'smokey eyes' manier: http://www.google.nl/images?hl=nl&q=smokey+eyes&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=cZvqTNCaEYSXOobFhOsM&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CCwQsAQwAA&biw=1106&bih=544
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smokey eyes is een bekende term op beautygebied. Elke vrouw weet hoe smokey eyes eruit zien, maar helaas is het minder bekend hoe je smokey eyes aan kunt brengen.
Dat is een kunst apart.
Het is een donkere oogmake-up die een zwoele en sexy uitstraling geeft.
Hoe maak je smokey eyes?
1. Reinig je gezicht grondig en breng een vochtingrengende crème in.
2. Breng de oogschaduwbasis aan op je oogleden en smeer dit uit zodat je het niet meer ziet zitten.
3. Nu breng je je oogpotlood aan. Dit doe je zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant rondom je ogen heen. Zorg dat dit geen dikke lijn wordt. Veeg het een beetje uit met een kwastje zodat het 'smokey-effect' wordt vergroot.
4. Breng nu de oogschaduw in de donkere tint aan op je hele ooglid.
5. Ga nu met de oogschaduw in de lichtere tint over de oogschaduw in de donkere tint heen (alleen de bovenkant). Dit zorgt ervoor dat de bovenkant een beetje vervaagt. De kleuren zullen nu in elkaar overlopen. Focus je vooral op de buitenste hoeken zodat het een beetje naar boven loopt.
6. Breng nu de vloeibare eyeliner net boven je wimpers aan, over je oogschaduw heen.
7. Breng nu de lichte oogschaduw of highligter net onder je wenkbrauwen aan.
8. Breng ten slotte mascara aan om de look af te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms zeggen plaatjes meer dan woorden: de oogmake-up van onderstaand model wordt 'smokey eyes' genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is make up van licht naar donker of donker naar licht met zwart grijs tinten op YouTube een filmpje van Mabelyne