Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekend: voedselketen?

Toegevoegd na 5 minuten:
In deze zin:


• De gebruikte batterijen zijn gevaarlijk afval, dat aanleiding geeft tot uitstoot van giftige zware metalen (kwik, look, cadmium, zink, nikkel) in het milieu. Wanneer die zware metalen via het milieu in de voedselketen terechtkomen, kunnen ze erg schadelijk zijn voor mens en dier

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.1K
ronron1212
13 jaar geleden
ligt aan je vraag welke voedsel keten bedoel je die van de dieren?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een voedselketen geeft aan in welke volgorde dieren in een leefgebied elkaar opeten.

In de bron staat een afbeelding met zo'n volgorde.

Toegevoegd na 1 minuut:
De voedselketen die ik en de persoon boven mij beschrijven is degene die jij bedoelt.

En voedselketen om eten te verkopen zou ik persoonlijk een restaurant- of Horecaketen noemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voedselketen is een reeks restaurants die allemaal dezelfde concept hebben.....zoals macdonals en burgerking

Toegevoegd na 2 minuten:
Mc Donalds
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vissen eten plankton de vissen worden weer opgegeten door grotere vissen en de grotere vissen worden gegeten door bijvoorbeeld orka's.Dat is een voedselketen ofterwijl grote dieren eten kleine dieren en grote dieren worden opgeten door nog grotere dieren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is toch een Voedselketens?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voedselketens is het meervoud van voedselketen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt, is meervoud, staat ook bij de spellingchecker zo aangegeven.
Omdat ik de gegeven antwoorden niet duidelijk vind
heb ik toch maar wat opgezocht, wat het duidelijk moet maken:

Voorbeelden van een voedselketen:
http://www.ecomare.nl/ecomare-encyclopedie/natuurlijk-milieu/ecologie/ecologische-processen/voedselketens/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding