Vanaf vijftig tot honderd bladzijden spreken we van een boek (anders is het een novelle), maar er is in principe geen einde aan, hoewel de meeste dikke boeken bij 1200 tot 1500 bladzijden wel ophouden.

Dan kun je natuurlijk de lettergrootte en de bladspiegel op duizendeneen manieren indelen, waardoor er ook op dat vlak geen pijl op te trekken is. Vaak hoe dunner het boek, hoe groter de letters en hoe dikker het papier.

Er zijn dus eigenlijk geen gemiddelde boeken, en die hebben ook nog eens niet allemaal dezelfde indeling, dus elke schatting zou er alleen maar tienduizenden woorden naast kunnen zitten. Wel zou je kunnen stellen dat een boek gemiddeld 300 woorden per pagina heeft (van 100 voor een kinderboek tot ruim 500 voor een echt' boek.). Wellicht kun je daarmee een kleine berekening maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
18 (grote) pagina's in die koeienletters zou ik nog bij lange na geen boek durven noemen ; wellicht een brochure ??
Vanaf 30.000 woorden ongeveer (honderd pagina's van 300 woorden gemiddeld) gaan we wellicht over een boekje praten. Bij jouw gemiddelde van 433 woorden praat je dan over een dikke 65 bladzijden. Nog wel effe te gaan dus ;-) (433 woorden op A4 is een (laag) gemiddelde van 215 woorden op een 'normale' A5-pagina - een kleiner lettertype nemen (8-10 pt) zal al veel papier schelen. )

Andere antwoorden (4)

3 (een gemiddeld boek)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Romans worden maar weinig omgezet, kookboeken des te meer, maar die hebben weer zoveel wit, geen idee of mensen nog massaal boeketreeksen lezen, die drukken het gemiddelde. zelfhulp en homeopathie?
Zucht, ik hou het op minder dan 30.000 :(