Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor aanhef en afsluiting gebruik je in een Engelstalige zakelijke/officiële brief?

Wat is de gebruikelijke manier om ' Geachte heer/mevrouw' en 'Met vriendelijke groet' te zeggen in het Engels (Brits of Amerikaans)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
6.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Dear Sir/Madam (nooit! een e achter Madam plakken: dat betekent iets onprettigs als hoer :P)

Yours faithfully (je weet niet de naam van de persoon waar je de brief aan richt)
of
Yours sincerely (je weet wel de naam)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dear Sir/Madam

Yours sincerely of Yours Faithfully
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afsluiten doe je met regards.

Regards,
Leenvanfrisia.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(Kind) regards gebruik je alleen met informele correspondentie en NOOIT waar het zakelijk/formeel betreft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is niet juist Scarlet. In het Engelstalige bedrijf waar ik werk wordt ook voor formele communicatie gewoon Regards, Kind regards of Best regards gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat gebruik je dan wel bij zakelijk/formeel, scarlet?
Want de andere mensen noemen yours sincerely of yours faithfully, en dat klinkt voor mij veel minder formeel dan regards.
Bij het engelstalige bedrijf waar ik werk wordt als formele aanhef:

Dear sir of Dear madam gebruikt en als afsluiting:

Regards,

Iets minder formeel is kind regards of best regards, en ken je iemand echt goed kun je ook afsluiten met "cheers".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding