Ik zoek een kindergedichtje met daarin de regel: "Ik ken een land, net achter mijn oor"

Beetje filosofisch gedichtje. Over de tekst ben ik niet helemaal zeker.

Toegevoegd na 2 dagen:
Gedichtje lijkt me niet heel oud. Ben het hooguit een aantal jaren geleden tegen gekomen. Vermoed dus dat het niet ouder is dan een jaar of 10.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Poëzie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lastige vraag, niet gevonden op internet of in verzamelbundels van Kormij of Anne de Vries. Is het recent, of is het iets uit je eigen jeugd? Aankopingspunten zijn welkom! (td)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vermoed dat de tekst inderdaad iets anders is, of het is een zelfgemaakt gedichtje dat nooit veel verder is gekomen. Anders was het ongetwijfeld gevonden deze week.

Het beste antwoord

ik vermoed dat het het gedicht ken je dat land is dat heb ik ook zo'n 8 jaar geleden es gelezen
ik heb even gegoogled op de titel ken je dat land maar helaas dat stond er niet bij
In ieder geval kan ik met zekerheid zeggen dat de titel ken je dat land is

Toegevoegd na 1 minuut:
correctie: ik zei in mijn 1e zin dat het een vermoeden was en even later zei ik dat het met zekerheid kon zeggen ik bedoelde dus in mijn 1e zin dat de titel dus voor 100% zekerheid ken je dat land is

Toegevoegd na 6 uur:
dit vond ik nog via google zou dit het misschien zijn ?

Ik ken je land

Hier lig ik weer,
aan de rand van mezelf, dicht
en dringend tegen je aan.

Ik ken je bressen als mijn broekzak, ik weet
waar je linies liggen en waar ze lekken,
ik weet wanneer je bodem brandt en hoe
en waarom, ik ken het knielen, het breken,
het scheuren, de scherven, de schoonheid zelfs
van het er samen sterven, als oude vijanden,
hand in hand.

Ik ken je land, liefste, ik heb het zo vaak
ten voeten uit veroverd. En toch,

toch lig ik hier weer heen en weer
aan de rand van mezelf, dicht
en dringend tegen je aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hier is in ieder geval de tekst van "Ken je dat land".
http://lyricsplayground.com/alpha/songs/k/kenjedatland.shtml

En hier een site met 2000 kinderliedjes en -versjes.
http://www.peuteren.nl/kinderliedjes/liedjes2.php?class=I