Vader Jacob was een monnik, en had daardoor hoogstwaarschijnlijk geen kinderen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha

Andere antwoorden (5)

Vader Jacob had in het liedje geen kinderen, je bent vermoedelijk in de war met vader Abraham. Díe had zeven zonen!
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over dochters werd niet gerept,idd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee ben niet in de war
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou barend, gezien al je andere vragen heb ik toch sterk het vermoeden dat je een beetje in de war bent
Hij had er geen, het liedje gaat namelijk over een geestelijke,die zoals bekend geen kinderen hebben. De aanspreektitel vader slaat dan ook op een geestelijke.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij had hij geen kinderen. Het enige dat ik eigenlijk van hem weet is dat hij 's ochtends moeite had met opstaan en dat hij, ondanks dat alle klokken luidden, niet wakker werd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Motivatie voor de min graag ???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, ja leuk! +
Vader jacob is oorspronkelijk een Frans liedje; 'Frère Jacques' en was een monnik. Broeder Jacob lag nog te slapen en wordt gemaand op te staan om de klokken voor de mis te gaan luiden.
In Vlaanderen zingen ze ook 'broeder Jacob' net als in Duitsland 'Bruder Jacob'.
De tekst is ook niet letterlijk in het Nederlands zo als de oorspronkelijke tekst in het Frans.
Wij zingen nl.' alle klokken luiden', terwijl het origineel zegt;' sonnez les matines', wat betekent; ' laat de klok voor de missen luiden'.

Niemand weet of deze monnik braaf was en geen kinderen had. Wie weet had hij ze stiekem toch, hij was tenslotte Fransman en ach; l' amour.....;)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ haha nooit op die manier naar het liedje gekeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh-la-la, die Fransen toch, hè.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O ja, wel een +je erbij.
Dat kun je niet weten, want dat staat niet in het kinderliedje vermeld en ergens anders ook niet.